Село моє, для мене ти єдине…

Головна статті
Село моє, для мене ти єдине…
My village, you are the only one for me…
Всі сторінки

 

Тематика: «Інститути місцевого самоврядування у твоєму місті – ЧОМУ ТОБІ ЦЕ НЕ БАЙДУЖЕ»

Назва: Село моє, для мене ти єдине…

Автор: Полигач Анатолій

 

Село моє, для мене ти єдине…

Де б я не був , не забував про тебе

Мене ти кличеш через усі літа,

Бо не знайти такого неба

І більш ніде не пахнуть так хліба

Так, як у селі Миролюбівка.

Стрічкою в три кілометри на правобережжі річки Казенний Торець простяглося моє село  Миролюбівка, яке расташоване в живописному місці, в тій самій балці, де невелика річечка Казений Торець набирає силу, бо в сусідньому селі її початок. На правому березі річки разташоване живописне село – привітні будинки, потопаючі в зелені  дерев і квітів, сільський будинок культури, школа, дитячий садок, магазин, відділ зв’язку та фельдшерсько-акушерський пункт,  господарські споруди СТОВ «Прогрес», а  водяна  гладь ставка, як український рушник, гостинно розстелена на горизонті. Ця  природна краса чарує душу і серце, тим більше, якщо дивитися з самої високої точки – з початку села. А, якщо завітаєте на наші сільські кладовища, а їх у нас три – Левінське, Довіланське,  Слобідське, то на останньому можна  відшукати кам’яні плити, на яких проглядається напис: « Здесь покотися Войска Донського єсаульша, Корчевская Варвара, 1847г.» Хоча й минуло  відтоді понад півтори сотні років. А пам’ятники,  витесані місцевими каменярами, збереглися до наших днів. Епітафії на пам’ятниках в черговий раз  підтверджують,  що територія села  входила до територіальної громади Війська Донського. Понад могилою проходив колись історичний Бахмутський шлях. Одним словом, село має своє конкретне історичне походження.

Вважається, що   приводом для назви  села було палке бажання жити мирним життям. В 1976 році  виникла легенда, що у  командира, який загинув разом з однополчанами  звільняючи село, було прізвище Миролюбов, і, нібито в честь нього названо село. Та це тільки легенда не підтверджена  фактами. В 2011 році миролюбівці відсвяткували 280-річницю утворення села. Люди, які народились і виросли в селі, знають ціну цій красі: рідним домівкам, батьківським настановам, заповітам дідів і прадідів, які залишили після себе щось важливе для наступних  поколінь.

Саме тому мені не байдуже усе, що відбувається на території мого села. Я цікавлюсь, пізнаю все більше і більше, долучаюсь до усіх заходів, які проводяться на території  сільської ради. Я знаю, для чого  це мені потрібно і де, і як я можу бути корисним для всієї громади.

Особисто я, заступник голови районної політичної партії «Фронт змін», стою в центрі політики і оцінюю діяльність органів управління через  якість  пропонованих послуг населеню. Представницьким органом місцевого самоврядування в нашій територіальній громаді є сільська рада, яка представляє і захищає  інтереси громадян як в державних органах, так і у відносинах з інститутами громадського суспільства. А головною фігурою у представницькому органі є депутати сільської ради, які наділені правами,  передбаченими законом. Депутати ведуть роботу у своєму  виборчому окрузі, виконують  доручення ради та її комісій. Сільська рада працює сесійно, а також через постійні комісії і депутатів. Постійні

комісії готують питання на сесію ради, здійснюють контроль за виконанням їх рішень. Сесії складаються з пленарних засідань та засідань постійних комісій, на них вирішуються найважливіші питання місцевого значення, що турбують  територіальну громаду. Про  час проведення  сесії повідомляється через  міськрайонну газету «Маяк» та місцеве телебачення. Миролюбівська сільська рада в межах своїх повноважень приймає рішення, яке є обов'язковим до виконання.

Депутатський корпус заохочує громадян села брати участь в процесах управління та діяльності місцевого самоврядування. Тому територіальна громада сіл, що входять  до сільської ради самостійно вирішує питання місцевого значення,  спостерігає за зростанням доходів місцевого  бюджету,  дбає про соціально–економічний розвиток в цілому.  Приймаючи рішення, враховуються інтереси певних соціальних груп, забезпечується  їх реалізація через виконавчі структури тощо. У складі нашої територіальної громади багато освітчених, грамотних спеціалістів, які завжди  проявляють  ініціативу, організованість  і громадянську свідомість.

На сучасному етапі органи місцевого самоврядування все більше розуміють необхідність тісної співпраці з громадськістю і тому досить ефективно співпрацюють з   населенням при вирішенні усіх важливих проблемних питань розвитку громади. Так, зокрема, жителі села  присутні на відкритих засіданнях  сільської ради,  без будь–яких обмежень  виступають на громадських слуханнях, вільно висловлюють свою позицію і вносять пропозиції. Людей турбують  комунальні, земельні питання,  а також житло. Серед звернень були два колективні, які стосувалися ремонту фасаду будинку культури та дозвілля, водопостачання. Широкий спектр питань розглядались під час двох офіційних заходів у райдержадміністрації-розширеної апаратної наради та засідання колегії. Проект програми економічного і соціального розвитку, захист прав дітей-сиріт, хід виконання програми розвитку освіти та інші теми. Сільський голова Літовченко С.А. спілкується  з представниками місцевих ЗМІ. У січні цього року вона відповіла на низку запитань, що стосувались життєдіяльності  сіл, що входять до Миролюбівської сільської ради, зокрема, їх підготовки до екстремальних морозів, проплати за енергоносії та розрахунки за водопостачання, а також наповнення бюджету на початку року.

За рішенням та допомогою  громади на Миролюбівському ставку були проведені перші  у районі, ато і в області  спортиві змагання з рибної ловлі для людей   з   обмеженими   фізичними   можливостями.  Взагалі  Миролюбівська сільська рада використовує різноманітні форми взаємодії з місцевим населенням.   Окрім   громадських  заходів,   опитувань   громадської   думки, створення групи волонтерів, також проводяться заходи щодо громадської просвіти населення у співпраці з місцевими засобами масової інформації, громадськість залучається до таких сфер як соціально–економічний розвиток та стратегічне планування, участь у конкурсах проектів та програм, що дає можливість за рахунок додаткових коштів вирішити проблему всієї громади.

На особливу увагу заслуговує  участь у конкурсах проектів та програм, яка  була розпочата в квітні 2008 року з ініціативи сільського голови Світлани Литовченко. Першим кроком стало навчання активістів громади, які висловили бажання стати першопрохідцями й узятися за створення проектів задля розвитку села. Ця тема об’єднала найбільш активних мешканців міста: підприємців, управлінців та ініціативний людей. На засіданнях ради відпрацьовувалися    моделі      та   механізми    розвитку    села    в    багатьох   сферах    його життєдіяльності. Так, були прийняті рішення про написання проектів щодо ремонту школи та дитячого садочка. Реалізація підтриманих проектів підвищила імідж сільської ради і ще більше укрепила партнерські стосунки громади і місцевого самоврядування.

Починаючи з 1996 року у селі проходять щорічні громадські збори. З 2000 року сільська рада почала активно залучати громадськість до процесу прийняття рішень. З цього часу створювалась модель місцевої демократії. Не лише до реалізації стратегії розвитку сіл, а й до її розробки через різноманітні форми спілкування на громадських зборах, засіданнях,  днях відкритого листа, прямих телеефірах з представниками влади, керівниками підприємств, установ та організацій, в діяльності громадської приймальні. У нас реалізується така форма взаємодії з громадськістю як створення вуличних громадських комітетів. Вони займаються вирішенням конкретних місцевих проблем: комунальних, соціальних та ін. Широко використовується наглядна інформація в людних громадських місцях, що є одним із способів інформування громадськості про дії  влади, а також способом заохочення людей до співпраці, почути від неї побажання, поради або з’ясувати чи задоволена громадськість діяльністю влади по тим чи іншим питанням. Тобто, на відміну від інформування, тут має місце вже двосторонній зв’язок і двосторонній потік інформації: від влади до населення і від населення до влади.  Завдяки цьому обидві сторони мають можливість взаємовпливу і взаємообміну ідеями та інформацією. Як правило, результатом спільних обговорень стають спільні плани дій, спільні проекти та програми,  будуючи таким чином, місток довіри між владою та громадянами.  Прикладом спільних дій є підтримані спільні проекти «Не потрібно нам китайської стіни на паркан погодимось ми» та створення Громадської  організації «Джерело добробуту» Миролюбівської сільської громади основна мета якої- здійснення діяльності спрямованої на реалізацію та  захист  законних, соціальних, житлово-комунальних, економічних, екологічних, творчих, духовних, вікових, національно-культурних та  інших інтересів громадян, або осіб без громадянства на території Миролюбівської сільської ради,  які виявили бажання, або можуть стати суб’єктом господарювання різних форм власності, яка є не лише партнером сільської ради, але і контролюючим органом.

Серед проблем, які потребують першочергової уваги, залишаються питання газифікації  села, допрацювання системи водопостачання, забезпечення екологічної безпеки на території сільської ради, ремонт і будівництво якісних доріг, надання медичних послуг жителям регіону.

Сьогодні, я переконуюся в тому, як гостро для сільських жителів стоїть проблема реформування шкільної системи та сфери охорони здоров'я. Ніхто не може поставити під сумнів мету реформ - забезпечення якісного рівня медичного обслуговування та освіти на селі. Однак, досягнення цієї мети нерозривно пов'язане з оптимізацією структури бюджетних установ і це не вирішує проблему, особливо для сільських жителів, а навпаки, ускладнює. Це найбільш важливі і серйозні напрями діяльності нашої громади на найближчу перспективу, які потрібно відпрацьовувати, відстоювати і навіть, якщо це буде потрібно, змінювати. Реформування   не    може   погіршувати   життєдіяльність   громадян,  а тільки покращувати.

Важливим кроком є застосування органами місцевої влади та місцевого самоврядування мережі  інтернет, яка дозволяє їм не тільки надавати інформацію про свою діяльність, про стан виконання проектів та програм, а отримати відгук від населення користувача їх послуг, інформацію щодо якості своєї роботи, пропозиції щодо її покращення тощо. На сайті кожен житель зможе знайти для себе корисну інформацію про життєдіяльність сіл, новини району, має можливість ближче познайомитися з роботою місцевої влади, яка відкрита для усієї територіальної громади у провадженні своєї політики, у прийнятті рішень  задля успішного та щасливого майбутнього. Сільська рада   завжди   готова   до   контактів   з   усіма,   хто   виявить зацікавленість Миролюбівкою, у нас чимало пропозицій для інвесторів та інших ділових партнерів. Механізм співпраці регламентується Положенням про громадську раду при Красноармійській районій державній адміністрації. Але найбільш результативна робота – це постійне безпосереднє спілкування з громадськими активістами і місцевими громадськими лідерами. Ми готові до співпраці на взаємовигідних засадах.

Процес  залучення громадськості базується на таких основних принципах як: прозорість; відкритість; гнучкість; підзвітність; урахування інтересів громадян. Таким чином, можна зробити висновок, що в Миролюбівській сільській раді є певний досвід активної співпраці органів місцевого самоврядування з населенням громади. Це є прикладом реального та дієвого місцевого самоврядування і що вони є найбільш наближеними до населення.

Але на рівні самого місцевого самоврядування потрібно  впорядкувати функції і повноваження органів місцевого самоврядування, виключивши дублювання і оптимізувати їх розподіл. Потребують вдосконалення і методи діяльності органів місцевого самоврядування, які відповідали б його принципам.   Дуже   гострою   є   проблема    підготовлених   кадрів.  Громадськість серйозно хвилює проблема злочинності і наркоманії, особливо серед молоді. Потребує вирішення і проблема синхронізації дії механізмів державного управління, місцевого самоврядування та самоорганізаційних. Адже неузгодженість їхніх  дій призводить до марнування і без того обмежених ресурсів.

На мій погляд, лише тоді усі інститути місцевого самоврядування стануть більш  ефективнішим механізмом господарювання ніж є   сьогодні, тому, що найкращі результати досягаються саме тоді, коли кращі фахівці та найактивніші представники громадськості працюють разом над вирішенням спільних завдань та проблем сьогодення.

2009 рік став значимим для нашого села- було проведено питне водопостачання,  вкладено  великі кошти державою в школу та дитячій садок,  що дозволило їм позмагатися з міськими шкільними та дошкільними закладами.   На території  Миролюбівської сільської ради реалізовано інвестиційний проект, за рахунок якого надається соціальна допомога населенню, а саме: створилися нові підприємства агропромислового комплексу «АПК-Інвест»,  які забезпечили населення новоствореними робочими місцями.  З цим проектом  відчулося піклування про сільську громаду – доставка дітей шкільного та дошкільного віку до школи та дитсадочка,  підтримка  транспорту в належному стані, вивіз сміття за межі села.

Двадцятирічний досвід державного розвитку України переконує нас всіх, що найбільш продуктивним механізмом обєднання нації навколо безперечних фундаментальних цінностей громадянського суспільства є місцеве самоврядування. Розвинуте, ефективне, дієве місцеве самоврядування. Це саме той фундамент, на якому будується демократична модель управління. Від того, як буде розвиватися наша сільська рада, залежить не тільки добробут кожного з нас, але і процвітання держави в цілому.

Перехід від другого до третього десятиріччя незалежності України  увійде в історію як час широкомасштабних перетворень в державі. Розпочаті за ініціативою Президента України  Віктора Федоровича Януковича системні реформи в Україні повинні, перш за все якісно поліпшити умови життя жителів усіх регіонів нашої країни. У червні 2011 року Президент заявив про початок реформи місцевого самоврядування. Вона повинна відкрити реальні можливості участі громадян у прийнятті рішень, і найголовніше - надати місцевим громадам дієві важелі впливу на державну політику. Зараз розробляється концепція і практичний план з розвитку і підтримки місцевого самоврядування, головною метою яких є формування дієздатної низової ланки.

На думку Віктора Федоровича, основою реформування місцевого самоврядування має стати ініціатива територіальних громад. Отже, основне завдання для кожного з нас - активно включитися в процес реформування   системи  місцевого  самоврядування.  Хочу  зазначити,   що становлення і розвиток місцевого самоврядування, ефективність здійснення його повноважень, формування дієздатних територіальних громад, підвищення ролі різних форм безпосередньої демократії в житті суспільства залежить від того, наскільки повно забезпечені і захищені на законодавчому рівні права місцевого самоврядування. Оновлення законодавчої бази місцевого та регіонального управління сприятиме побудові нової моделі влади на місцях з урахуванням інтересів, як держави в цілому, так і регіонів, територіальних громад, трудових колективів, у чому, власне, і полягає зміст нової регіональної політики.

Я хочу щоб збільшувалась народженнісь дітей,  щоб молодь не покидала село,  щоб село розвивалось. Адже там, де розвинене місцеве самоврядування і діють демократичні принципи організації  сільської ради, – там жителі громад можуть на практиці реалізувати своє право на участь в управлінні територією, тому  я пішов у політику, тому  приймаю активну  участь у своїй територіальній громаді,  а також приймаю участь у цьому конкурсі і тому мені все це не байдуже.

Між Польщею та Україною налагоджений ефективний постійний діалог, загальна атмосфера взаємного довір'я, опрацьовані механізми встановлення нових контактів,що сприяє перейняттю її позитивного досвіду в сфері розвитку громадянського суспільства. Українсько-польське співробітництво формує нову атмосферу довіри на європейському просторі і створює надійний ґрунт для відкриття нових перспектив взаємодії в умовах вступу України до Євросоюзу. Це є показником успішності програми, її життєздатності і актуальності для сталого розвитку громад. Але ніяка програма не може бути механічно перенесена і реалізована без участі місцевої спільноти, котра дбає про своє майбутнє і хоче бачити Україну квітучою європейською державою.

Підсумовуючи сказане, хочу зазначити, що новий час буде ставити нові завдання. І вирішувати їх треба разом. Наша територіальна  громада докладе всіх зусиль, щоб забезпечити стабільне економічне зростання і добробут кожного жителя. Я впевнений, що в наступні роки розвитку нашої молодої незалежної держави ми будемо активно втілювати в життя економічні і соціальні реформи, проводити сильну соціально-орієнтовану державну політику, приймати потрібні закони і неухильно дотримуватися їх. А для того щоб розвивався потенціал села потрібно, щоб розвивався сектор малого та середнього бізнесу,  і щоб до розвитку підприємств  приєднувалась молодь, яка в умовах ринкової економіки спроможна працювати  ініціативно і завзято, діяти  розрахунково та ефективно, проектувати кінцевий результат.

Я  вдячний долі, що маю можливість працювати для людей, захищати права усієї громади. Вдячний за співпрацю і відкритий діалог з місцевою владою. Адже нас об’єднує одна ціль, одна ідея, яку ми усі разом успішно реалізуємо. Тільки разом, погоджуючи  дії територіальної громади і сільської ради, ми досягнемо успіху, проведемо  зміни лише на покращення життєдіяльності усієї громади. І мені це не байдуже!

Читати інші роботи



Відео

English version